life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

bästa hårfärgen ever

Publicerad 2011-12-29 16:03:06 i Hår,

För alla oss som gillar blondera eller bleka håret vare sig det e mkt eller lite man vill bleka så är den allra bästa färgen "pärlemor" av jane hellen mood
har man mörkt hår eller mörkt-färgat håret så bör man nog bleka det normalt först med starkt slingmedel o sen slutföra allt med pärlemor...
jag minns att när jag bodde i sverige så använde jag aaalltid det o var aldrig missnöjd med min färg eller så.
Nu istället har jag ju provat varenda färg jag kan hitta XD o det leder ju till mkt slit oxo!
nu har jag inte färgat håret på fleeera månader o sen klippte jag ju mig i november så håret e ju helt o så.. tyvärr finns ju inte märket mood här för det e ju ett skandinaviskt märke :(
såg att de hade pärlemor färg i en jääättestor frisöraffär i Rom... men det e ju inte heller varje dag man åker in dit :P plus att vem vet om färgen verkligen blir så fin? med mood e man ju säker att det blir fint :)
i stort sätt för er som inte känner till färgen, så är pärlemor en färg som inte bara bleker liiiite utan tar bort all gul/orange pigment så man kan få håret riktigt vitt av det eller iaf fint blont o inte sån där gul eller guldigt sen e det bara att använda silvershampoo... btw.. är silvershampoo samma sak som sånt antigul-shampoo?
jag har bara sån anti-gul vilket e ett lila shampoo som sätter lite lila pigment i håret vilket täcker det gula fast man måste ha rätt ljust hår för att använda det annars kommer håret se mörkare ut... iaf på mig gör d.

detta e när jag använde mood pärlemor o hade lååångt hår :P ca 7 år sen hehe... wow va tiden flyyger
iaf nevermind hårbottnet :P hade lite utväxt här

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela