life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

sen morgon

Publicerad 2011-02-26 11:13:25 i Daily,

Idag vaknade jag sent :)
Just nu sitter jag här o skriver medans jag kollar på Mtv o dricker mitt kaffelatte :P
De spelar typ top 20 av rihannas videos... finns det ens så många av henne än? :P hehe
iaf, tjejen som pratar i bakgrunden imellanåt har faktiskt rätt... hon pratade om att olika videos (i allmänhet) har olika teman typ.. typ, vissa har en bra story, vissa ska vara roliga, vissa är mest tjejer o bling bling, vissa dansar dem osv, men i de flesta av rihannas videos så fattar man vad hon spelar på...

Varje morgon ca8 månader/året skiner solen in i vårt kök så fort den stiger upp tills typ 14.00.
Så det e lexom som en 60cm bred solrand längs hela köket som flyttar sig under förmiddagen från höger till vänster... O vad gör min hund då? Jo, hon älskar att ligga i solen (precis som de flesta hundar gissar jag) så hon lägger sig just i denna solranden o flyttar sig som den flyttar sig :P Hmm, glömmer alltid att rihanna är lika gammal som mig... jag tycker hon ser äldre ut, men det e väl för att hon e så mycket sminkad när man ser henne som man tycker hon ser vuxen ut.

Usch, har ingen lust att gå ut..det e så kalla vindar här dessa veckor... faktist som kommer från er i sverige! :P Har sett att det snöar hos er dessa veckor... I år snöade det faktist här en förmiddag =) även om snön då inte stannade, men det var RIKTIGA o STORA snöflingor! annars har jag nog inte sett snön på år! här i staden där jag bor snöar det inte på typ 28 år... förutom just i år då :P iaf så även om det e upp till 30grader i solen...om man sitter där vinden inte kommer åt alltså, så är det kallt där vinden är.. Typ skillnaden på våren (nu) o sommaren här e att på våren är känslan lite som i sverige... att solen värmer ändst uppifrån om man står under den typ o annars är det rätt kallt o på sommaren är värmen överallt! pga fuktigheten som ökar på sommaren.. Ni som varit utomlands i södra länder fattar nog vad jag bratar om. Grejen e att man är som omfammnad av värmen o när det e för varmt känns det som om man inte kan andas :P Så man bara MÅSTE till havet typ
o allt detta ändrar även hur man hör olika ljud osv så speciellt på kvällen, om man går ut, är känslan som om man fortfarande e innomhus :P pga ljuden då o att det finns ingen skilklnad på temperaturen.
Nu måste jag iaf gå... hörs senare!
xoxo
italygilr

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela