life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

Vaknat för sent...

Publicerad 2011-01-29 11:06:31 i Daily,

De dagar då min sambo börjar jobba vid fem eller sex på morgonen brukar jag ofta försova mig
igag vaknade jag 9.45.. För många pers asnke det inte e så sent på en lördag.. jag däremot e en person som mår bra av att vakna vid halv nio.
Grejen e att jag har otroligt mycket att göra idag!
Måste städa hela huset
Byta alla saker som man byter ibland om lakan, hundens lakan, soffskydd, duk..
måste handla..:/ usch hatar att handla mat. Tror jag kommer skicka min pojkvän att handla sen :P
Måste göra köttfärsås så jag kan göra lasagn imorn.. riktig köttfärsås tar mer än två timmar att göra!
ville baka en enkel sockerkaka ...men kasnke får hoppa över det
måste stryka....bläää ngt som tar evigheter
o vika alla andra kläder
ta ut hunden
diska
laga mat för idag när det e dags att äta
duscha
m.m... huvudminnet e fullt nu

O varför allt detta? Jo för att imorgon kommer min svärmor o hela den familjen på lunch!
Jag menar...dem e helt ok, det e nog den chillaste svärmodern jag haft. Fast hon e lite jobbig...
t.ex En grej e att hon e så finförnäm eller hur d nu skrivs, hon tror alltid att hon vet bäst ang typ allt! speciellt grejer som har o göra med matlagning o hushåll..
Här i italien e utbildningen inte lika avancerad som i sverige, finns tex inte hemkunskap.
Ok, hon träffade sin man när hon var tretton, blev gravid o gifte sig när hon var arton o sen dess alltid varit hemma o gjort allt..men ingen har direkt lärt henne så Själv tycker jag att det e ju rätt strakt gjort! sen så förstör hon det för sig själv med att göra på det sättet!
Hon vet inte ens att kyckling ska absolut inte värmas två ggr eller att rött kött saltas efteråt annars blir det gummi. Hon matförgiftade hela familjen ngra månader sedan o sen skyllde på att det var kebaben för oss so hade ätit kebab o för dem som hade ätit hos hennes bror o hennes rumänska fru var det vad hon hade lagat som gjort dem dåligt... e det inte bara liiiite konstigt att alla vid samma tid på natten vaknade för att kräkas? när vi alla istället hade ätit hennes omvärmda kyckling till lunch?
Kanske många av er nu ser på detta o tänker att jag e otacksam eller ngt.. Men det e bara så attjag måste få ut dessa grejer på ngt sätt!
Jag e alltid väldigt snäll mot henne o håller med henne osv min jag tål inte folk som tror sig ngt dem inte e eller som tror dem kan allt o kritiserar andra!
Att jag städar o gör allt det där jag skrivit e för att hon inte ska ha lika mycket att kristisera, andra personer kasnke skulle skita it men jag vill känna att jag gjort mitt bästa för på det sättet om hon kritiserar så kan iaf jag känna att jag gjort mitt bästa o min kille kan förhoppningsvis försvara mig.
Tyvärr kan hon inte sätta sig in i andras situationer... Vi bor i en håla mitt i stan..visst, den e skitmysig! men det finns inte rum för att sätta våra saker på plats, så hur mkt jag än städar kommer det endå se stökigt ut på ngt sätt. Hon istället har ett trevåningshus (inte så stort som det låter) hon har bara en katt som endå e en utekatt, själv har jag en hund som älskar att håra! Hon kan dammsuga var tredje dag själv måste jag göra det en gång om dagen minst.. grejen e att jag vet hur enkelt hennes liv e för jag har själv bott hos dem i fem månader då min mamma åkte tillbaka till sverige o jag blev kvar, medans jag o min kille letade hus. O under den perionen behandlade hon mig ganska illa, för det e klart att jag gick kostant omring med skam, jag kunde direkt inte hjälpa till ekonomiskt så jag hjälpte henne i hemmet. Till slut var jag typ askungen... jag lovar o svår att jag gjorde ALLT utom att laga mat.
Ok... sorry att jag lagrat allt detta på er.. jag har eg tolvhundra andra sidor jag skulle kunna skriva men dåbörjar ni bara tycka illa om mig... :P
Saken e ju att dessa e bara mina tankar, visst det e riktiga saker, men jag har ingen som jag delar dem med direkt förutom min pappa de få ggr jag träffar honom o jag vill inte hälla allt på honom heller :P
Så jag måste få ut det på ngt sätt o ett bra sätt för mig e att skriva, specielltnär jag vet att folk därute har tillgång till att läsa det.
Så kramar till er alla!
nu ska jag sätta igång....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela