life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

Evvai!!!

Publicerad 2011-07-28 10:08:44 i Daily,

(..som man säger på italienska... vet inte rigtigt hur jag ska förklara vad man menar med evvai.. det betyder egentligen "och gå" hehe o skrivs e vai fast i detta fall e det ett utrop på glädje :P o det e typ som att säga jippi!)

Visste ni att det e nästan ett år som jag försöker få mina pp? Som man alltid borde göra innan man börjar ta pp, tog jag blodprov innan, det var min gynecolog som sa att jag skulle göra det. Sen e det ju så att de hittade två små cistor i ena bröstet så jag var tvungen att kolla upp det först för att vara säker att de inte var elakartade! det kan ju förvärras om man tar pp.. men de var rätt säkra på att de e godartade..

Sen så kom blodproven o ngt som man inte hade väntat sig iom att jag vägde så fruktansvärt lite vid den tiden, var att kolesterolen var lite väl hög... alltså den var egentligen inom gränserna men när man ser resultat av blodprov o så måste man oxo hålla i tanke andra saker hos just personen, tex vikten! därför måste man alltid konsultera med läkaren.. iaf o för min vikt var den lite väl hög så jag skulle ta om det testet sa hon..

alltså allt detta tar så lång tid för att det e minst två månaders väntetid för läkarbesök (inte gynecologen dock) o alla besök o prov kostar så fruktansvärt så man kan inte bara lägga ner alla pengarna på en o samma gång heller!

Iaf så gav hon mig ngra råd ang vad jag inte borde äta osv för kolesterolen.. o ärligt talat så åt jag inte ens de grejerna. Alltså typ vad kallas det nu på svenska? när man värmer kött o annat i stekpannan med olja... fast inte fritering alltså...
iaf... för er som vill gå ner i kolesterolen :P ni borde inte äta/miska på;
Friterade grejer
När ni steker kött o annat i stekpannan miska på oljan eller gör det hel o hållet utan (finns andra sätt att steka)
inte äta ost

jag minskade bara en aning på allt för ärligt talat åt jag knappt ngt av dessa sakerna.. kasnke ost lite :)
iaf antagligen så var det mkt pga när jag bodde med min kille hos hans föräldrar! för hon kan verkligen inte laga mat :/ alltså visst e det ofta gott men tex vi vet väl alla att kyckling inte ska värmas två ggr!! eller att rött kött inte ska saltas innan det e lagat för annars bli det gummi!!
Plus att hon känner inte till naturens frukt o grönsaker som de föds... hon ska alltid fritera o olja med alla grönsaker. En gång så typ ville hon servera mig kalla oljiga paprikor o ja sa nej tack o hon sa: sa  du inte en gång att du gillar paprika? o då sa jag : jovisst fast råa. o då typ kollade hon på mig o skrattade o sa typ: oh gud men stackare vad gav de dig o äta egetligen...

Alltså fan va tasktigt skulle jag säga..eller? det e helt normalt att äta grönsakerna så som de är.

iaf tillbaka till doktor o sånt...
efter flera månader kom jag tillbaka til gynekologen med de nya resultaten o hon blev helt glad :) hon sa att det såg ut som två olika människor :P
så iaf nu gav hon mig äntligen mina pp hihi

o varför så glad? undrar ni? vet inte eg... det e bara länge som jag fförsökt börja ta dem men jag har alltid haft ett problem i vägen så det känns väl lite som att skratta alla problem i ansiktet :P

o egentligen så har jag inte förökt ta dem bara för det dem e till för ni vet... men det e just gynekologen som tyckt att jag borde ta dem för det verkar ju som att jag har lätt för att få cystor o så o pp kan förhindra att de kommer.. ni vet vi har ju alla en massa hormoner i kroppen o med mens o ägglossning varje månad så får vi vissa hormon-"shots" av kroppen o därför kan vi bl.a även gå upp o ner med humöret ibland o känslorna o det kan bildas cistor i livmoder o bröst o vi kan även få finnar. vissa har ju mer balans med sina hormoner ovissa mindre... o antagligen har jag rätt lite balans :P iom att jag har alla effekter hehe... humör o känslor gårr upp o ner, finnar som inte går bort ens om du rengör levern, cistor... tom mina bröst ändrar storlek hela tiden!

iaf så med pp kan man balansera sina hormoner.. problemet e bara när man börjar ta dem... som jag nu... jag måste dock vänta in min mens för att förja ta dem men jag e lite rädd för hur det kommer gå... dvs.. man måste hitta rätt pp för sigsj för vi e ju alla olika... men man måste ju börja ngnstans oxo!
men tex jag har tatt pp förr när jag bodde i sverige o fört tog jag cerazzette men de gav mig mens varannan vecka :S så jag bytte o de gav mig riktiga pp (för cerazzertte e minipiller) men de gav mig otroliga humörsvägningar!! så mkt att jag inte ens märkte det sj..o man kan även hamna i depression osv..

iaf... varannan dag så förbereder jag min pojkvän iaf :P o varnar han för dessa grejerna hehe

så jag hoppas att på köpet ska mina finnar försvinna helt o om jag lägger på 2kilo blir jag bara glad :D
o om mina bröst oxo bestämmer sig för att stanna i sin största storlek :P dvs en full 2:a... just det på svenska...en full B-cupa. kan ni ärligt fatta att jag ibland har en stor B-cupa o andra dagar har jag ens knappt en B-kupa så jag får använda mig av en A?
Skulle gärna ha en liten C-cupa :P hahaha
jag menar... låt oss vara ärliga...
i sverige har tjejer rätt små bröst i genomsnitt... att ha en b-kupa e ganksa stort i sverige... jag minns när jag gick i skolan i gymnasiet så hade jag störst bröst av alla :S o jag har inte stora bröst!!
medans i italien så har den klassiska italienskan en c-cupa... om hon ska räknas som normalstorlek...
faktisk så när jag bodde i sverige var jag gasnka stolt över mina bröst men sen jag bor i italien så har jag värsta komplexet! :'(
för de tom driver med mig för jag har mindre bröst än det "normala" här o de fattar inte att det ger mig bara mer komplex buhu..

men vi får väl se hur det blir när jag haft barn en dag oxo... jag e inte särskilt rätt för hänget för det finns många olika sätt att bli av med det... fast jag vet att 2 av 3 kvinnor efter att ha haft barn så förblir deras bröst i den storleken...
Tex min mamma hade en b-kupa som jag typ o när hon haft min lillasyster fick hon enorma bröst o nu har hon en D-cupa! o det e lexom tolv år sen som min syrra föddes...
iaf... hur började vi nu prata så mkt om bröst??? haha
Jaja jag har suttit o skrivit i en timme nu så vi får höras senare. baj baj

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela