life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

fy på mig...

Publicerad 2011-07-27 10:07:50 i Hår,

Ni som läser min blogg borde vid detta laget ha fattat att jag fösöker spara ut mitt hår långt som jag brukade ha det o anstränger mig för att inte slinga o färga för jag vill ha det naturligt..

o på senaste lyckades jag rätt bra.. jag hade inte gjort ngt med håret på flera månader, jag hade bara klippt två millimeter ca två månader sedan för det var rätt slitet o jag tyckte att håret hade börjat se en aning ojämnt ut..

Iaf senaste veckan dock började jag märka att håret började nästan se fläckigt ut.. typ de 7 cm närmast hårfästet.. Iom att jag brukade färga näsmast hårbotten o sen slinga förr o så hade ja nu även en utväxt på ca fem cm o mitt hår bleks på en gång under solen.. så hade si min utväxt blets, slingorna o den dära färgen... slingorna o mitt naturliga utväxt var helt ok i sig men den dära färgen hade skapat som en rand o nästan fläckar för det hade blekts i en helt annan nyans :S så jag konsulterade min pojkvän :P

Iaf o igår hittade jag en färg som iaf på förpackningen var min orginala färg o så på kvällen satte jagi den..
Nu ser det ut ungefär såhär...


det e dock lite svårt att se för jag har inget bra lyse hemma o ute e det molnigt o grått :/



Sj tycker jag inte alls att det blev som förpackningen tyvärr.. men så blir det sällan som på förpackningen eller hur? speciellt med bruna nyanser.
Ok detta skulle bli en blond.. men mörkare än ni ser på bilden..
topparna e väl helt ok men det hade varit bättre med mörkare hårbotten... jaja fört o främst så måste jag vänta en vecka för det tar ju alltid minst en vecka innan färgen lagt sig o alla extranyanser (:P) sköljts ur.. senså borde det vara snyggare när jag har 7cm utväxt :P haha
För det måste jag nog vänta in julafton XD

hmm... men om man tänker på det e det inte långt dit :P tiden flyger förbi tycker jag o snart e jag en gammal tant med barnbarn o allt :P
Nä men allvarligt.. till ju borde jag ha håret ner till bh-kanten o förgen om den inte sviker mig nu... borde va rätt fin :)
så nu gäller det att ha tålamod o VERKLIGEN låta håret vara!!!! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela