life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

Femte dagen...

Publicerad 2011-03-30 09:43:08 i Skönhet,

Uppdatering

Så idag är det femte dagen i jästbehandlingen :P med andra ord iom att det är morgon och jag precis tagit min första tablett för dagen så är det bättre att säga att jag genomgått hela fyra dagar.
Så vad har hänt?
Jo, även om de flesta jag sätt skriva på nätet att de börjar se ändringar efter en månad så måste jag säga att jag märkte skillnad redan efter två dagar. Skillnaden på tid kan ju beró på tex att de som skrivit har haft acne vilket är självklart borde ta längre tid att få bort eller så har jag kanske bara bättre kontakt med min kropp :P
Vad är skillnaderna?
För det första så vill jag bara få klart vad jag hade för hudtyp innan behandlingen, jag hade ingen acne utan bara två tre finnar som så fort en försvann efter ett par dar dök en ny upp... ngn slags replacement :S  och varje finne lämnade en slags rosa fläck som tog veckor på sig attförsvinna. buhu
Jag har alltid velat ha sån fin slät o jämn hy men aldrig lyckats för även om jag provat alla krämer o rengöringsmedel osv så om de är mot finnar så är de gjorda för fet hy, alltså folk med acne men jag har aldrig i mitt liv haft fet hy, tvärtom! min hy är rätt torr på vissa delar såsom runt näsan, pannan o kindben och därför har jag alltid behövt en fuktande kräm vilket inte är särsklit bra mot finnarna... sånt besvär...  
Men med denna behandlingen kan jag stålt säga att än så länge har ingen ny finne dykt upp utan bara de gamla är kvar som håller på att försvinna. De rosa fläckarna är nästan helt borta och huden verkar alltså jämnare :D
Dessa var resultaten jag förväntade mig... även om jag kanske inte förväntade mig dem SÅ tidigt fast det finns en annan sak som jag inte alls förväntade mig.. nämnligen kvaliten på huden eller hur jag ska förklara...
det är svårt att inte stryka med handen på kinden :P för hyn är helt annorlunda! min reaktion är... ahaaaa så såhäääär känns det att ha normal hy!! Något jag trodde skulle kännar detsamma men icke..känns bättre!
alltså torrheten är borta och det känns som om huden har rätt fuktighet :P
YAY!
Laddar upp en bild senare ;P

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-04-09 20:27:34

ooooh det verkar ju vara mirakelmedicin :D Sa du att dom hjälpte till håret oxå? och naglar? jag skulle behöva göra ngt åt dom två sakerna med iaf..:P

Postat av: Italygirl

Publicerad 2011-04-14 12:08:07

Japp :) jag köpte det först o främst för håret... letade efter något på internet som var naturligt o man kunde använda för hårväxten o kom fram till att detta var den bästa produkten så jag läste vidare om den och det visade sig att eg så tas den först o främst för hyn o bakteriefloran i magsäcken fast att den tas oxo för att förstärka hår o naglar o den hjälper mot typ det mesta! typ solbränna oxo eller om man har svårt att bajsa stod det oxo hehe

den hjälper lexom att förnya cellerna i kroppen för att säga det hela kort... Om du vill kan jag skicka upp en burk år dig? dem tas 2 till 6 st om dagen i två månader, sen gör man paus i en månad o sen tas dem en månad till... man får bara ha lite tålamod för man ser inga större skillnader förns det gått en månad...

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-04-15 11:55:35

Jag kan se om jag hittar här i Sverige först så slipper du skicka :) Vad heter dom? Eller vad är dom för något :P Dom kanske inte har samma namn här hehe

Postat av: Italygirl

Publicerad 2011-04-15 12:17:58

Det är jäst... det ska finnas olika former av det... typ flytande, kapslar o pasticker/piller... jag tar den sista... flytande är nog inte alls gott... försökte hitta vad det heter på nätet men jag hittade bara en som sa på ett forum att hon tagit b-jäst... så det heter kasnke så... fasty hon skrev oxo att det kostar mkt... så kolla upp vad det kostar oxo... här kostar det bara 7 euro för 250 piller... alltså borde en sån räcka de två första månaderna typ... Du kan oxo bara ta b-vitaminer eller zink eller biotin osv fast det som e bra med jästen e att den innehåller ALLA dessa grejerna...

Postat av: Emelie

Publicerad 2011-04-15 14:32:00

Ah okej =) Fick du mitt sms btw? Jag är inne på msn nu fast lite semi för jag tänkte laga mat samtidigt :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela