life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

hair update hair bell

Publicerad 2011-05-26 11:13:00 i HAIR GROWTH journal,

Ok... det e torsdag idag o jag använder hair bell sen förra mondagen....
Tappa inte hoppet! jag har inte glömt att skriva eller så... men jag jobbar mkt mera nuförtiden o de få dagar som jag e hemma e jag helt slut men måste städa huset...Min kille är ingen modern version :P Även om jag jobbar o han e hemma o det finns disk i handfatet så diskar han inte :P inte för att han e lat eller så utan han e tp uppvuxen med föräldrar som lever fortfarande i 1800 talet :S
Men självklart om jag ber han göra ngt så ofta gör han det... typ köpa bröd, hänga tvätt... jag e dock sån kontrollfreak i hemmet så jag föredrar nästan att göra allt sj :P annars kan jag lexom bli irriterad när jag hittar tallrikarna på fel ställe, tvättet hängd helt dåligt så jag måste stryka allt o liknande saker :P

Tillbaka till hair bell...
Jag trodde resultaten skulle synas lite tydligare men det är sommar här o solen steker på, vilket betyder att mitt naturliga hår bleks o utväxtranden, där jag hade tänkt mäta hur snabbt håret växer, är ínte helt tydlig, iaf inte på bild.
Så första veckan lyckades jag knappt se om hair bell funkade.
Men så denna måndagen började jag använda en linjal för att mäta utväxten hehe
ojag kan säga att i måndags mätte utväxten 2cm exakt o idag-tre daarsenare mäter utväxten 2,5cm hihihiih
o jag har mätt varje dag, på samma ställe så jag lovar att jag inte misstar mig :D

o om ni minns... jag slutade helt att göra saker med mitt hår-alltså när utväxten startade var i februari! det e ju ganska länge sedan!!


På denna bilden ->
Är utväxten ngt mer än 1cm o biden e tagen 3maj!!
Alltså i 2 o en halv månad så har håret vuxit jättelite!

o kolla på bilden nedan som jag precis tagit..
















Utväxten e exakt där mitt finger visar... som sagt e det svårt att avgöra på bild..

Men kolla endå vilken skillnad...





Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2012-08-29 22:05:11

Hej!
Jag har funderat på att köpa Hairbell, är det värt pengarna?? Hur ofta har du tagit det osv, och hur fort växte det på ca en månad för dig? :) Jag brukar nämnligen endast tvätta håret två gånger i veckan eller så, TACKSAM FÖR SVAR! :D
Mvh / Emma

Svar: Hej Emma! :)Jag använde hairbell i ca 2 månader tills produkterna jag hade var slut. jag var inte tillräckligt nöjd för att köpa dem igen..
För MIG var det inte värt pengarna, håret blev torrare av det och jag märke knappt någon skillnad...men det kan hända att det fungerar bättre på andra. Dock la jag märke till att det innehåller en hel del uttorkande ingredienser..
Jag föreslår att du kollar in detta inlägget: http://italygirl.blogg.se/2012/may/allt-du-behover-veta-for-att-skota-om-ditt-ha.html#comment

Där har jag skrivit det mesta för att ta hand om sitt hår på bästa sättet och hjälpa det växa ut snabbare men även för att undvika att behöva klippa det så ofta.
Kan säga att jag bar klippt mig (toppat) bara en enda gång på ett helt år och jag ar inga kluvna toppar alls!
Men vill du prova på en produkt som borde hjälpa håret att växa snabbare så föreslåt jag daktarin eller monistat..
Hoppas jag var till någon hjälp!
Italygirl

Postat av: Akville

Publicerad 2013-12-23 10:04:33

Hej, jag har använd denna skit i fyra månader nu och det har inte växt fortare inte en millimeter. växer som vanligt och jag tycker att det blir väldigt torrt i topparna så jag fick massa kluvna toppar som jag fick klippa av...

Så Varning!!!!! för denna produkt!!!! den är hemsk och funkar ingenting.
Rent bedrägeri!!!!

Svar: Japp precis vad jag tycker, torkar ut håret som fan o tyckte snarare mitt hår växte mindre än mer XD
Italygirl

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela