life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

improvement

Publicerad 2012-04-30 14:11:15 i HAIR GROWTH journal,

Dags att visa upp lite hårväxt :)
ok detkanske inte är värsta bästa bilderna att konfrontera på men men...
den blondare varianten är från mars precis efter att jag toppat mig o den mörkare bilden är från april efter en månad.. även om bilderna e rätt dåliga så lyckas man se att det vuxit en del :)

På senaste har jag ätit o tagit en del extra proteiner... även om min blofgrupp inte bör äta för mkt ägg så har jag ätit lite mer än vanligt sen har jag mina öljästpiller som har tusen benefits! o sen har jag mina proteinbars o mitt proteinpulver :) o jag äter mycket kött, bönor, tonfisk o ris som jag dock redan gjorde..
självklart tar jag inte proteiner o allt annat varenda dag utan jag varierar lite o jag tar stora mängder proteiner som tex proteinpulver endast de dagar jag tränar..
men som ni vet så är det inte bara viktigt för muskeluppbyggningen utan även för håret...

Nu är det ju inte så att om du äter mer proteiner så växer håret snabbare...snacka onm att jag bara ätiti pulver då XDXD
nä men dock är det faktiskt inte så lätt att få i sig alla nödvändiga proteiner för sin kropp varje dag o det kan sakta ner hårproduktionen iom att håret e gjort av proteiner så om kroppen märker att de få proteiner den får behövs mer ngnannanstans tex för musklerna så saktas hela hårproduktionen ner som sagt.
o tränar man så e det extyra viktigt att äta ordentligt med protiner.

glöm dock aldrig att proteinbars eller pulver eller vad allt sånt nu kan vara ALDRIG ska ersätta en måltid utan kompletera den...
Sen så om man tränar så är det viktigt att man äter mer ...ok det lät lite dumt, det beror ju på hur du tränar o vilken din startpunkt är.. nu tänkte jag mest på folk som bygger muskler..
Som vi berättat innan så destor större muskler du har så bränner du mer dagligen så att bygga muskler är det bästa för de flesta :)
men bygger du muskler utan att äta ordentligt så börjar kroppen bryta ner dina muskler för att få tag på ämnen du inte fått i dig tillräckligt av.. o det är ett stort ajaj! ...alltid bättre att äta ett par kolhydrater extra än tvärtom skulle jag säga...
men... pratade vi inte om hår? :/

jaja, här e bilden :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela