life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

Hur du förenklar ditt vattenintag

Publicerad 2012-02-02 15:27:16 i Celluliter o hur man blir av med det,

Du vet väl att drica vatten e viktigt för många saker?
det som vatten gör i skroppen e kort sagt att det renar lymfkörtlarna...
Vatten sköljer bort toxiner ur kroppen sosm kan leda till flera saker därav dålig hy, celluliter! o övervikt

de flesta vet att man bör dricka en hel om dagen men det e få personer som lyckas med det...
Man bör dricka mellan 1,5 - 3 liter vatten per dag beroende på hur mycket man väger o hur mycket man rör på sig... dvs ju mer man rör på sig desto mer bör man dricka... man ska hellst inte dricka mer än 3 liter dock men det e lite svårt att en person ens lyckas dricka så mycket..

en annan sak som e svårt med detta e att man kanlexom inte bombardera sig  med en halviter vatten per gång eller så...det hade kanske varit lite enklare ju... at man fyller upp ett stort halvlitersglas eller flaska o tvingar i sig det på en gång men så gör det ingen nytta... strax efter kissar man ut allting på en gång XD
man bör istället dricka lite gran hela tiden...
jo visst i början kommer man behöva gå på toa lite oftare men kroppen vänjer sig efter några dagar...helt otroligt men sant.. menm sen så e det bra för kroppen att kissa hehe... det e då som toxinerna kommer ur kroppen...o när man svettas ofc!

iaf, jag var en sån person som vetat att jag borde dricka myyycket mer vatten för det kunde gå dagar utan att jag drack ett enda glas!
men sen så i somras så la jag märke till dessa fettkuddarna (alltså början till celluliter) som jag hade under rumpan, plus att om jag hade benen böjda kunde man tom se apelsinskalet!
tänk inte på faktumet att jag e smal för celluliter o övervikt är två helt olika saker.
celluliter o såna kuddar beror på att ens kropp inte eliminerar toxinerna som den borde pga olika själ..

*tex kanske man dricker för lite vatten som jag gjorde, man rör aldrig på sig (lymfkörtlarna sitter på insidan av låren o fungerar som hjältar att det pumpar o så fast enda skill)
*eller så rör man inte tillräckligt på sig. lymfarna fungerar som hjärtat att det pumpar men skillnaden e att dem inte kan pumpa själv så dem behöver lite hjälp med detta. det räcker med att hoppa på stället i fem minuter varenda morgon eller om man har en studsmatta eller en bra säng så kan man använda den. sen ska man gärna svettas i 15 min per dag
*att man äter o/eller dricker för mycket onyttigt så toxinintaget e mer än vad kroppen lyckas bli av med.. även smink bidrar till detta så ni vet..
*man tar pp som ger en mer östrogen än kroppen använder. ett sätt e minipiller.

dessa e väl de största anledningarna

jag började genast googla hur jags kulle få bort dessa cellulit kuddarna o det allra nödvändigaste, beroende på vad man gör förutom detta e att dricka ordentligt med vatten.

hur lyckades jag då börja med det??
förutom det att jag e en bestämd person när jag väl sätter ett mål i huvvet så släpper jag inte men med detta vbar det ju inte så lätt.. även för att jag hatar vatten! har aldrig gillat det o om jag ska dricka det så endast bubbligt vatten..
här i italien så måste man endå köpa vatten så vanligt eller bubbligt spelar ju ingen roll för pris o sånt..

så jaghar min egna en o en halv liters flaska som jag fyller med bubbligt vatten, sen lägger jag i ngt för att ge smak
tex pressar jag i citron sen slänger jag i den pressade skivan,
eller så lägger jag i färsk ingefära som inte bara ger en underligt god smak men hjälper just metabolismen o att sätta fart på lymfarna
eller så slänger jag i lite gurka..
citronen går tom bra med både ingeäran o gurkan om man vill blanda lite hehe.
min favorit e citron o gurka, den ger vattnet en sån färsk smak o jag vill bara dricka mer hela tiden hehe
ni kan ju alltid forska med andra grönsaker o frukter. tex har jag hört ngt om att ha i kiwi

iaf så ni kan ju prova det!
prova med både vanligt vatten o bubbligt... i värsta fall kan ju el bubbelmaskin bli ett bra inköp.

åh just det, en annan viktig sak e att ni verkligen har er vattenflaska med er hela tiden, tex min sitter här på soffan med mig hehe så att ni slänger ett öga på den då o då o blir påminda av att dricka.

puss o kram,vattenbanan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela