life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

Vad jag lyssnar på just nu

Publicerad 2012-07-31 01:13:19 i Film / Böcker / Musik,

jag har märkt att min blogg handlar otroligt lite om min störta passion i livet...nämnligen MUSIK!
det har säkert med att göra att det går inte att beskriva vad jag känner för musik o att lägga upp allt jag skriver skulle göra om bloggen elt o det är inte den typ av blogg jag vill a.
I sverige är ju folk även otroligt bedömmande eller ur man säger...man får ju inte lyssna på vad man vill utan att få skit för det...tyvärr!
så under tiden jag bodde i svreige höll jag oftast hemligt vad jag lyssnade på.. eller iaf så länge det inte vad mudvayne eller slipknot osv...
I sverige så skapas ju kopisgrupper även rätt mkt efter vilken musik man gillar..vilket visar även hur mkt mer svenskarna älskar musik än italienarna men det är även lite synd.
Här är man helt fri att lyssna på det man vill o folk är typ "stolta" för vad de lyssnar på o kompisgrupper skapas efter ens karaktär o i gruppen jag tillhörde en gång så fanns det hårdrockare och hip hopare o dem som lyssnade på reggea osv...

Iaf jag ville bara berätta lite hur kul det är att kunna lyssna på svensk musik via radion o att man uppskattar svensk musik o det svenska språket mk mer när man bo i utlandet... ar tom lite nostalgi ibland när jag ör vissa låtar! JAG! nostalgi för sverige!?!..konstigt med andra ord.. iaf...

hade jag bott i sverige så ade jag nog inte alls gillat henne men jag är rätt tagen av veronica maggio som tom har italienskt efternamn som betyder maj :) min syrra sa ngt om att on är halv italienare eller ngt..iaf hennes jag kommer, satan i gatan, inga kläder oc välkommen in äe väldigt bra
iaf sen är jag rätt kär i norlie & kkv :P
inte i dem så utan musiken så klart hehe älskar deras röster hehe
sen som jag nämnt tidigare så gillar jag flickan o kråkan oc sen även some die young, vart jag mig i världen vänder
sen gillar jag även mama lover en hel del Den är ju inte svensk men jag gillar låten...dock har jag inte hittat ngt annat jag gillar av serebro.

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-08-01 11:43:53

hehe när du sa att du börjat lyssna på svensk radio så tänkte jag att du skulle gilla veronica maggio faktiskt :D fast jag gillar mer några av hennes äldre låtar som måndagsbarn och sjutton år, kanske mest för de nya låtarna har blivit tjatade på radio jättelänge nu =P

Svar: hehe felicia gillar oxå dem mera säger hon :P fast när jag lyssnade på dem så gillade jag inte alls dem faktiskt :S ...
Italygirl

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela