life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

Sista dagen på gymmet

Publicerad 2012-06-22 22:56:54 i Träning o Hälsa,

Så idag bestämde jag o min kompis att detta var sista dagen på gymmet för sommaren... här i ita så kan man typ inte träna på gym på sommaren... eller så tycker folk... själv e jag sån som älskar att träna med värme... vet inte varför...jag e konstig :P jag föredrar het sommar än kall vinter att träna i.
Men detta skulle vara tredje veckan i rad som min kompis dissar mig en gång i veckan så istället för att träna tre ggr i veckan så har det varit två ggr i veckan bara vilket har gjort mig as sur!
jag var eg tvärsäker att jag ville träna igenom hela sommaren o min kille har redan sagt tre ggr typ att jag borde ta paus på sommaren. Men jag gjorde inte det för han sa så utan för att mitt gym ligger långt borta så om min kompis dissar mig sådär så kan jag inte åka dit själv om min kille jobbar vilket han gör typ jämt på sommaren..
så under sommaren så ska vi se nu om jag lyckas göra mer pilates o ska lite tyngre tyngder för squats o biceps o massa för att hålla uppe det jag tränat upp senaste fem månaderna lexom.. annars så kommer jag under sommaren gå till ett av gymmen som ligger nära mitt hem fast denna gången kommer jag gå dit själv..
men vi får se... jag skulle gärna stiga upp tidigt vissa mornar o jogga med hunden :) men det e en sån sak som jag måste prova tillsammans med ngn först för jag "skäms" lite innan jag provat det... är det konstigt att vara sån? :P
jag kännde likadant när det gällde gymmet annars hade jag börjat gymma redan förra vintern... jag vågade ju dock börja på pilates fast det e lite skillnad för det e en kurs typ medans detta e en sån sak som man ska köra på själv.
men min syrra kommer o hälsar på mig snart så jag ska passa på att använda henne som kompani :P
Det känns faktsikt rätt skönt att inte behöva söka upp min kompis tre ggr i veckan för att bli besviken av att hon ändrar tider eller kommer för sent eller dumpar en. aaaahh pust :)
fast jag e lite "orolig" över hur bra jag kommer kunna träna under sommaren utan gymmet.

Kommentarer

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-06-22 23:10:27

det kanske är bättre om du väljer ett gym när dig så du inte behöver anpassa dig efter henne? jag hade blivit galen för länge sen om jag hade blivit dissad och så helatiden varje vecka =P men jag fattar oxå vad du menar med att det är lite jobbigt typ att träna utan sällskap. själv har jag börjar föredra det sen jag började träna på mitt jobb. det är typ som en avkopplande stund (även om man inte direkt kopplar av xD) jag brukar lyssna på musik och vara inne i min egen värld bara ^^

Postat av: italygirl

Publicerad 2012-06-22 23:18:11

jo me3n du du har nog rätt... jag har även funderat på att jag kanske inte går tillbax till samma gym sen utan börjar endå på ett som e närmare mitt hem... hela grejen med att jag ville börja gymma startade eg förra vintern med att jag kände att jag ville kunna dra ut o göra av med energi vid vilket tillfälle jag själv ville vilket oftast e när min kille kille e på jobbet kanske o vilka dagarjag än vill oxå osv...

detta gymmet som jag gick på var dock bra för att jag känner ägaren o alla märker det så typ killar o så flörtar inte så mkt o det e det jag typ inte vill att de ska göra... jag vill lexom kunna gå till gymmet o slappna av typ o vara själv... men om jag lyssnar på musik så kanske det funkar bättre.. :)

priserna e endå likadana överallt typ om ngt så fem euro mer.

sen så var det gymmet inte alls så stort o jag har fått reda på att det finns en massa maskiner som jag skulle gillat men dem inte har..

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-06-22 23:39:40

ja men det är nog bra om du kan göra det exakt när du vill, då får du mer ut av det oxå =)

fy vad jobbigt att killarna är så där =S här kanske de kollar men man får ändå va ifred liksom. sen är det "stora viktrummet" där killarna brukar hålla till på nedervåningen i mitt gym så för det mesta slipper man dom =P

vilka maskiner är det som de saknar på ditt gym?

Postat av: italygirl

Publicerad 2012-06-22 23:50:37

haha det e nog làttare att sàga vilka maskiner de har :P

de har mest kabelmaskiner o löpband o crosstrainer o hundra saker för magmuskler :S

men jag har hört om en grej som är en liknande benpress fast man står upp o trycker bakåt med ena foten mot denna plattan o detta e typ en supergrej för skinkorna :P

mittt gym e bara ett litet rum :P typ ett typiskt korsbacka vardagsrum eller lite mindre kanske... man slår i allt när man går där oxå för alla grejer sitter så nära..

Jo ibland i vissa tillfällen saknar man svenska killar XD för de håller inte på sådär som italienska.. man får typ aldrig vara ifred o det e så himla jobbigt!! sen e jag inte så bra på att be ngn dra åt helvete eller så :P jag e typ en alldeles för artig person :P fast det betyder ju inte att jag låter dem komma nära eller så :P

Postat av: Emelie

Publicerad 2012-06-22 23:55:25

jaha oj :O du hade älskat gymmet jag jobbar på...det är suuuuperstort! och de har typ alla maskiner du kan tänka dig...till och med sån vibrationsträningsplatta XD den ska tydligen vara skitbra som komplement för att få bort celluliter :P

men dte kanske hjälper om du lyssnar på musik då? för folk brukar ju inte prata med en om de ser att man har hörlurar, sen kan man oxå låtsas att man inte hör OM nån skulle prata med en trots allt XD

Svar: hehe ja eller hur... jo jag vet ja skulle älskat ditt gym:p fast sån vibrator sägs inte vara alls så bra för andra delar av krppen..... idag kom ditt brev:)
Italygirl

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela