life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

Naturligt blond

Publicerad 2013-01-31 14:08:00 i Daily, Fitspo, Hår, Photoshoots,

Tja, sitter här och käkar två kokta ägg medans jag kollar på lite bilder :P
Finns det något jag älskar så är det faktist bilder! dem kan få en att drömma sig bort, ge inspiration, hopp o annat.

Så jag sitter o kollar (igen) på alla mina hårbilder sparade här på datorn XD vet inte om det finns ngn annan hårgalning som har så många hårfoton på datorn hahha.
Men ja, som ni vet så för två månader sen så gick jag back to blonde, även om det tog ett bra tag att få det bra med tanke på att jag hade gammal henna i håret..

Så sån e jag, när jag INTE är blond så vill jag bli superblond! för jag älskar superblonderat när folk passar i det o det e gjort på ett bra sätt så det endå inte e blå-vitt utan något sådära varmt endå..
men sen när jag blivit så pass blond så börjar jag tycka att det e alldeles för ljust för mig... folk säger alltid när jag har såhär ljust hår att jag passar skitbra i det men själv tycker jag det syns alldeles för mycket att det inte är min färg o det ska ju gärna inte vara något folk tänker på tycker jag..sen ser min utväxt så jäkla mörk ut med kontrasten så folk tror att jag är mörkare än vad jag är.

Min plan är ju att få håret låååångt :P o hålla det sunt o när jag väl känner att jag har det till längden jag vill så börjar nästa projekt: växa ut min egen färg :)
Jag saknar min naturliga hårfärg faktiskt hihi bara det att den färgen är såå mkt snyggare när håretär längre eftersom det är en mörkblond, rättare sagt en askblond i ton 7 o som bleks en hel del av solen men så klart så är håret kort så är topparna inte alltför ljusa så det blir nästan mer en sk dishwater färg vilket jag inte alls gillar, det ser så grått o livlöst ut :P o min hy ser skittråkig ut den med i jämfört med en dishwater färg.

Så idag köpte jag mig en hårfärg...hoppas den blir bra för jag blir ofta inte nöjd med hemma färgningar utan jag brukar köpa hårfärgerna som frisörerna använder.
jag vill endå inte bli av med denna hårfärgen helt så jag kommer kaplsa in några slingor runt ansiktet o uppe på huvudet så dem förblir ljusa ;) På så sätt blir det även snyggare o ser mer naturligt ut...gillar inte så mkt när hela håret har exakt samma nyans utan slingor eller något alls..på blont hår då :P dem mörka färgerna tycker jag ofta kan vara snyggare så istället :P iaf mörka varma bruna hehe.

här är lite bilder på mitt hår nu (säg gärna vad ni själva tycker skulle passa mig, dvs vilken blonda nyans + ton)


så här e lite bilder på hur jag vill ha mitt hår (alla bilder har inte hårfärgen jag kommer få denna gången utan med tiden med utväxt, varma slingor osv..)
Som ni ser är dem ju lite olika :P men detta är vad som inpirerar mig :P
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela