life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

Framme i kaffelandet!

Publicerad 2014-02-05 15:41:16 i Daily,

hello there! gissa vart jag sitter o skriver från? :P Nämnligen Lund! i kära svealandet hehe
Ni måste tycka jag e galen som e så ivrig över att vara här o hatar att bo o italien XD men så e det efter ett tag, ja, beroende på vart man är antar jag men 6 år i Italien har varit väljer som sagt  alldeles för mycket för mig och jag måste ta det stora beslutet nu om vart fasen jag vill bo och vilket liv jag vill ha. Inga lätta grejer inte så ni kanske kan förstå iaf lite att jag haft det väldigt deppigt och trist på senaste.
Ena alternativet är så klart att jag stannar i Italien och det valet skulle betyda att jag stannar med mitt livs kärlek och vi bestämmer oss för att ta nästa steg och skaffar barn. Andra alternativet är att jag flyttar upp till sverige och helt klart slutför studierna och sen studerar även till det jag vill bli senare i livet plus att jag har allt jag vill ha i sverige! LIVET HÄR E JU UNDERBART!! men jag kommer isåfall bli singel och tappa den delen:(
 
Ni får gääärna kommentera eller/och ställa frågor om detta. behöver all hjälp jag kan få! inte alltid så lätt när man inte har en familj direkt att prata med...eller en psykolog tom XP
 
Jag är iaf i sverige nu och ska stanna här i ca tre veckor för att skriva mig på komvux m.m Ska även tänka ordentligt, eller mest känna efter hur jag skulle må av att bo här och sen ska jag och killen bestämma oss för vad vi ska göra av vårt förhållande när jag kommer tillbaka. Helst skulle jag vilja ha livet med honomhär, då skulle allt vara löst för mig:) men man kan intealltid få det man vill..o absolut inte jag, jag får typ aldrig som jag vill :d
 
 
 
Kan Berätta snabbt att vad jag vill göra i livet är att resa och se nya ställen och göra äventyrliga saker, något som kanske kommer vara lättare om jag bor i Italien med killen men vardagslivet skulle vara lättare och bättre/roligare i sverige då min livsstil inte är lika lätt att genomföra i italien (menar inte ekonomiskt då). Är sen rätt trött på italienarna och det bidrar väldigt mycket till att jag mår dåligt där, lyckas inte heller hitta en bra kompis där pga massa saker, tex att vänskap i italien inte betyder lika mycket som för oss svenskar. Man skulle kunna tro att det var tvärtom, eller alltså att italienarna är varma och omtänksamma tex men dem är bara väldigt mycket för familjen, allt annat skiter dem i och tyvärr tänker dem mer på sigsjälva än andra eller att bry sig om vår planet,något som jag kan ha svårt att leva med.
Så... livet här i sverige med mina härliga polare eller ett liv i italien med min älskade och familj? Hoppas på att tiden/upplevelsen här i sverige ska få mig att förstå vadjag vill. Just nu väger alternativen lika mycket för mig. så säg som sagt vad ni skulle gjort, hur ni skulle tänkt eller om ni har ett bra tips på hur fasen man valuterar en sån här sak..
 
Ikväll blir det iaf lugn o ro och mys framför pll :) Tog med en flaska vin från italien att bjussa på under middagen hihi

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela