life without art is just "eh"

Leave this planet better than you found it

Yo allesammans

Publicerad 2014-02-14 13:58:58 i Daily, Självporträtt, skolios,

Som sagt, kom hem igår lite innan midnatt..Sov så sjukt länge hehe men nu är jag utvilad.
 
Har halvt glömt berätta att i förrigår så hade jag en skoliosträff med en tjej som blivit stelopererad för snart tre år sedan. Det var första gången för båda av oss som vi träffade en annan skoliosare :) Till slut hade vi suttit o pratat i fyra timmar på espressohouse ^^
Svårt att förklara känslan av det hela men bara själva faktumet att prata med en person som personligen gått igenom samma sak får en att känna sig mer förstådd, för oavsett hur nära andra personer kanske står en och frågar o vill veta vad man känner så blir det aldrig riktigt samma sak.
Samtidigt så märker man att precis som vi alla är olika så har vi skoliosare (i detta fall) en personlig berättelse som kan skilja sig en hel del från den andre.
 
Dags att sätta igång, har inte heller min hjärna inställd på att skriva denna morgonen känns det som ;P
Ska chilla idag.. så skönt att äntligen ha fixat det första och viktigaste steget för att köra igång och plugga..även för det kändes så jäkla tungt att behöva vara på resande fot en hel dag men nu som det är över så slappnar jag av :)
 
jUST DET! ville dock berätta en sak om igår,ngt sommin kompis tyckte att jag bara var tvungen att blogga och ja, det kanske är en bra idé..
Som sagt var jag lite orolig inför resan jag skulle göra igår..är endå halvt nyopererad fortfarande och ryggen kan inte och ska inte ta hur mycket stryk som helst än.
När jag flög upp till swe så satt jagca 2h på planet vilket var det längsta jag varit med om sen operationen tills igår då och det gick ju bra men jag kände mig jäkligt trött sen...antar att trycket faktiskt påverkar lite..mina ben gjorde sjukt ont i 48h efter flyget.
Hursomhellst så la jag märke till en sak igår då som jag vill passa på att skriva innan tiden går och jag hinner glömma hur det kändes att ha 50-60 graders skolios..
Iaf i mitt fall var det så att jag upptäckte skoliosen ganska tidigt, när jag var elva och hade något som 21 grader, redan då kände jag smärta, inget allvarligt men den dära tröttheten i ryggen som jag tror alla skoliosare känt och endå identifierar som smärta..med tiden som min skolios blev värre så ökade smärtorna och jag växte både fysiskt och i åldern så med andra ord växte jag tillsammans med mina smärtor och detta härdade mig lite och gjorde att jag endå inte helt visste hur pass ont jag hade då jag inte direkt varit utan smärtor, det hadenog varit annorlunda om alla smärtor bara hade uppstått på en dag så skillnaden blev stor.
 
Det är inte förns "idag", som stelopererad, som jag lägger märke till hur vissa saker känns annorlunda andI LOVE IT!  Innan operationen skulle jag fått värsta smärtorna av gårdagen, eg redan efter första tågresan som var på fyra timmar, jag skulle säkert fått så ont i skulderblad/axel att jag känt för att gråta, något som hände så sent som i somras..
Men igår!!! det gick ju hur smidigt som helst! visst,det är sant att det är svårt att hitta en bekväm position, eller kanske rättare sagt är att man inte har så många alternativ så man inte helt kan sjunka ner i en stol utan att man blir som en bro :P Men jag kan stolt säga att jag inte hade smärtor, det varmer en trötthet som föll över mig och idag mår jag fortfarande finfint ^^
 
Tänkte detta var värt att berätta
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lexie

So who am I? I'd say just a girl with two origins and lots on her mind. Born in Italy, grew up in sweden but then returned to italy at the end of 2007 where I met the love of my life. I'm filled with passion such as for fitness, health and food and making it my lifestyle but also have an interest in fashion and pictures. Got a NikonD3100 this christmas (XDXD my very first!) This is my visual diary and personal journey, I want to inspire happiness and determination. -august 2013

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela